Misja i wizja wydziału
Misja
Misją Wydziału Inżynierii Elektrycznej i Komputerowej jest prowadzenie badań naukowych na wysokim poziomie oraz kształcenie studentów na wszystkich stopniach studiów wyższych w ścisłym powiązaniu z prowadzonymi pracami naukowymi i badawczo-rozwojowymi przy bliskiej współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym z Polski i z zagranicy.
Wizja
Jeden z 5 najlepszych i przyjaznych wydziałów w Polsce kształcący na bardzo dobrym poziomie absolwentów w obszarze dyscyplin: Automatyka, Elektronika i Elektrotechnika, Informatyka Techniczna i Telekomunikacja oraz pozwalający realizować pasje naukowe i dydaktyczne swoich pracowników i studentów.
Cele strategiczne wydziału
- Wzmocnienie i doskonalenie działalności badawczej oraz uzyskanie co najmniej kategorii B+ (ewaluacja 2022) i uzyskanie kategorii A (ewaluacja 2026).
- Rozwijanie nowych metod i form kształcenia oraz poprawa warunków i jakości kształcenia studentów.
- Sprawne i efektywne zarządzanie zasobami Wydziału.
- Ścisła współpraca z otoczeniem społeczno-gospodarczym i środowiskiem naukowym z kraju i zagranicy.
- Zrównoważony i konsekwentny rozwój i budowa wizerunku przyjaznego Wydziału oraz dobrych relacji międzypokoleniowych.
Cel 1: Wzmocnienie i doskonalenie działalności badawczej oraz uzyskanie co najmniej kategorii B+ (ewaluacja 2022) i uzyskanie kategorii A (ewaluacja 2026)
- Ścisła współpraca z Centrum Doskonalenia Badań Naukowych w zakresie zawiązywania interdyscyplinarnych zespołów do badań i wspólnego publikowania wysoko punktowanych artykułów,
- Szybka modernizacja laboratoriów badawczych i uzupełnienie braków aparatury,
- Wzmocnienie współpracy międzynarodowej poprzez zapraszanie profesorów wizytujących i staży po doktoracie,
- Promowanie młodych naukowców i zapewnienie dobrych warunków finansowych oraz odciążenie ich od nadmiaru obowiązków dydaktyczno-organizacyjnych,
- Wprowadzenie działań zachęcających do publikowania osiągnięć naukowo-badawczych w liczących się czasopismach naukowych poprzez liczne profity,
- Udogodnienia dla osób samodzielnych prowadzących doktorantów poprzez zniżki z pensum i dodatki za pracę z młodymi pracownikami,
- Wprowadzenie systemu nagród dla wyróżniających się pracowników naukowo-dydaktycznych za uzyskiwane przez nich wyniki,
- Granty dziekańskie dla młodych pracowników,
- Uporządkowanie informacji o pracownikach, sugerowane założenie profili przez pracowników w liczących się bazach dla naukowców Publons, ResearchGate itp.
- Bardzo dokładne monitorowanie wyników badań naukowych ważnych w ocenie przy ewaluacji (Index Copernicus i inne przydatne narzędzia),
- Dążenie do zatrudnienia bardzo dobrych pracowników z Polski i zagranicy, którzy mogli by znacznie wzmocnić potencjał naukowy i badawczy wydziału,
- Włączenie w badania naukowe najzdolniejszych studentów i doktorantów oraz przygotowanie im warunków do pozostania na uczelni,
- Dokładna analiza zasad ewaluacji, przydziału subwencji i optymalizacja liczy N,
- Odciążenie dydaktyczne dla najlepszych pracowników naukowych,
- Zapewnienie sprawnej obsługi administracyjnej, realizacji zakupów przy realizacji grantów, zleceń dla przemysłu, ekspertyz,
- Wypracowanie procedur i zasad pozwalających na zwiększenie skuteczności otrzymania grantów: NCN, NCBiR, EU czy zewnętrznego finansowania.
Cel 2: Rozwijanie nowych metod i form kształcenia oraz poprawa warunków i jakości kształcenia studentów
- Gruntowne unowocześnienie laboratoriów dydaktycznych,
- Dążenie do poprawy jakości kształcenia ze szczególnym uwzględnieniem ankietyzacji studentów,
- Wprowadzenie do programów studiów podejścia projektowego,
- Proponowanie tematów prac dyplomowych w kooperacji z pracodawcami,
- Doskonalenie i dostosowanie procesu kształcenia do potrzeb pracodawców,
- Zwiększenie bazy potencjalnych miejsc na praktyki i dążenie do portfela potencjalnych miejsc dla wszystkich studentów,
- Programy stażowe w firmach,
- Umiędzynarodowienia studiów,
- Tworzenie wspólnych programów studiów z uczelniami zagranicznymi,
- Prowadzenie procesu rekrutacji w sposób zbilansowany uwzględniający, możliwości kadrowe i otrzymywane fundusze z ministerstwa,
- Zwiększenie aktywności w przygotowywaniu wniosków na zakup aparatury do nowoczesnej dydaktyki,
- Możliwość korzystania przez studentów z oprogramowania uczelni,
- Kreowanie wizjonerskich kierunków studiów
Cel 3: Sprawne i efektywne zarządzanie zasobami Wydziału
- Uporządkowanie zakresu kompetencji dziekana i prodziekanów,
- Reorganizacja struktury Wydziału i wzmocnienie pozycji Katedr,
- Udoskonalenie i zoptymalizowanie przepływ informacji na Wydziale,
- Wprowadzenie nowoczesnych narzędzi informatycznych dla Administracji Wydziału, zatrudnienie informatyka na etacie i budowa sieci komputerowej oraz uporządkowanie informacji na potrzebę ewaluacji i funkcjonowania Wydziału,
- Przejęcie obowiązków organizacyjnych pracowników naukowych przez pracowników administracyjnych
- Nowoczesny system do planowania zajęć z interfejsem na urządzenia mobilne połączony z systemem rezerwacji sal,
- Nowoczesna strona www i promocja Wydziału,
- Doskonalenie systemu obsługi studentów,
- Doskonalenie systemu zarządzania na Wydziale,
- Współpraca międzywydziałowa w zakresie wspólnych zakupów licencji na oprogramowanie (MATLAB, LabVIEW, itp.),
- Pomoc instytucjonalna w przygotowaniu wniosków oraz umów na projekty dydaktyczne i badawcze.
Cel 4: Ścisła współpraca z otoczeniem społeczno-gospodarczym i środowiskiem naukowym z kraju i zagranicy
- Wypracowanie bogatej oferty współpracy dla przemysłu,
- Uporządkowanie i zawarcie umów o współpracy z kluczowymi partnerami z szeroko rozumianej branży elektroenergetyki, automatyki i IT,
- Absolwenci ambasadorami promującymi Wydział w swoich firmach,
- Rozwój współpracy z zakładami przemysłowymi z bliskiego otoczenie gospodarczego, organizacja spotkań z przedsiębiorcami na Wydziale,
- Pozyskanie środków z ministerstwa na doktoraty wdrożeniowe i budowa specjalistycznych laboratoriów do ich realizacji na Wydziale,
- Monitorowanie potrzeb przemysłu – formułowanie dedykowanych tematów prac naukowo-badawczych,
- Upowszechnianie i lepsza promocja wyników prac badawczo-rozwojowych,
- Wspieranie prac o charakterze rozwojowym i pomoc we wdrażaniu ich wyników w gospodarce,
- Dążenie do tworzenia laboratoriów akredytowanych i świadczenia usług na zewnątrz,
- Zawiązywanie konsorcjów przemysłowych i wspólne aplikowanie o granty NCBR, EU,
- Budowanie demonstracyjnych stanowisk liderów branży w laboratoriach Wydziału.
Cel 5: Zrównoważony i konsekwentny rozwój i budowa wizerunku przyjaznego Wydziału oraz dobrych relacji międzypokoleniowych
- Przyjcie długofalowej strategii rozwoju Wydziału,
- Wprowadzenie transparentnej polityki finansowej i kadrowej,
- Udział przedstawicieli samorządu studenckiego w spotkaniach kolegialnych dotyczących rozwoju wydziału,
- Wspieranie samorządności studenckiej,
- Uruchomienie Stref Studenta na każdym piętrze budynku WIEiK i studenci czynnie uczestniczą w kreowaniu tych miejsc,
- Koła Naukowe – wspieranie i rozwój studenckiego ruchu naukowego,
- Wspieranie działalności studenckiej związanej z kulturą i sportem,
- Prowadzenie działań mających na celu umocnienie więzi i kontaktów z absolwentami,
- Powołanie Konwentu Seniorów WIEiK dla emerytowanych pracowników, oraz wzmocnienie pozycji Profesorów Seniorów,
- Organizacja przez WIEIK zajęć edukacyjnych dla dzieci i młodzieży,
- Czynny udział w targach, wystawach promocyjnych, Festiwalu Nauki,
- Kadencja w formie dyskusji ze wszystkimi pracownikami Wydziału, a w szczególności Radą Naukową WIEiK.