WIEiK oferuje także studia zagranicą. Jest to bardzo dobra okazja do poszerzenia swoich horyzontów naukowych, nauki języka i ewentualnego zdobycia doświadczenia w zagranicznym przedsiębiorstwie. Nasz wydział regularnie odwiedzają także profesorowie z zagranicy, którzy dzielą się swoją wiedzą, oferując konsultacje dla studentów w wybranych godzinach oraz prowadząc wykłady.
Programy realizowane przez WIEiK to:
Erasmus
Informacje dla studentów starających się o uczestnictwo w programie ERASMUS+
Program Erasmus+ oferuje:
- Wyjazd w celu realizacji części studiów – do uczelni współpracującej z PK (1 semestr)
- Wyjazd na praktykę – do zagranicznej instytucji nie akademickiej (1-3 miesiące)
W czasie wyjazdu na studia student może wystąpić o przedłużenie pobytu o kolejny semestr; zgoda na przedłużenie wydawana jest w porozumieniu z uczelnią partnerską, władzami dziekańskimi oraz DWM Sekcja Programu Erasmus PK.
Na każdym stopniu studiów student może jednorazowo zrealizować wyjazd na studia w ramach programu Erasmus+ oraz jednorazowo skorzystać z wyjazdu na praktykę.
Kto może wyjechać?
Na stypendium w ramach programu Erasmus mogą wyjechać osoby, które:
- W momencie wyjazdu są studentami co najmniej piątego semestru studiów I stopnia, lub studentami drugiego semestru studiów II stopnia. Wskazane jest, aby studenci II stopnia byli rekrutowani na wyjazdy, mające nastąpić w semestrze 2 (zimowym). W rekrutacji na praktyki mogą brać również udział studenci ostatniego roku, którzy będą w stanie zrealizować wyjazd w ciągu 12 m-cy od obrony pracy dyplomowej.
- Spełniają kryteria kwalifikacji na WIEiK (wysoka średnia ocen i dobra znajomość języka obcego).
Gdzie można wyjechać?
Uczelnie, z którymi współpracuje nasz wydział:
- Technical University of Ostrava (Czechy)
- Brno University of Technology (Czechy)
- Hochschule Düsseldorf University of Applied Sciences (Niemcy)
- Kalingo Institute of Industrial Technology KIT (Indie)
- Polytechnic Institute of Bragança (Portugalia)
- University of Zilina (Słowacja)
- Providence University (Tajwan)
- Sumy State University (Ukraina)
- Ukrainian Academy of Printing (Ukraina)
Student ubiegający się o wyjazd na studia w ramach programu Erasmus+ może wyjechać na uczelnię zagraniczną, która posiada podpisaną umowę bilateralną w naszym Wydziałem. Aktualna lista uczelni wraz z liczbą oferowanych miejsc znajduje się na stronie DWM Sekcja Programu Erasmus PK.
Student ubiegający się o wyjazd na praktykę sam znajduje sobie miejsce praktyki w kraju UE. Wybrana firma zagraniczna nie może zarządzać programami unijnymi, nie może być instytucją UE, ani polską placówką dyplomatyczną.
Jak wyjechać na stypendium?
Rekrutacja
Na przełomie lutego/marca danego roku na Wydziale rozpoczyna się rekrutacja na wyjazdy na studia częściowe i praktyki w ramach Programu Erasmus+ na kolejny rok akademicki. Szczegółowy harmonogram rekrutacji ogłaszany jest przez Koordynatora Wydziałowego na stronach Wydziału w zakładce Aktualności po uzyskaniu informacji z DWM Sekcja Programu Erasmus PK o uruchomieniu rekrutacji na kolejny rok akademicki.
Studenci, którzy chcieliby skorzystać z oferty wyjazdu w ramach Erasmusa, zgłaszają chęć wyjazdu do Wydziałowego Koordynatora. Aby uczestniczyć w rekrutacji należy dostarczyć wypełniony i podpisany formularz Podania.
UWAGA!
Nie wszystkie uczelnie partnerskie oferują programy nauczania w zakresie wszystkich specjalności oferowanych na WIEiK. Przed podjęciem decyzji należy wejść na stronę wybranej uczelni i sprawdzić ofertę modułów przeznaczona dla studentów Erasmusa. W czasie pobytu na stypendium student zobowiązany jest do uzyskania 30 punktów ECTS, przy zachowaniu jak najmniejszych różnic programowych. Stopień korelacji programu realizowanego w uczelni partnerskiej w stosunku do programu PK ustalany jest z Wydziałowym Koordynatorem, a w przypadkach dyskusyjnych z Dziekanem WIEiK.
Kryteria kwalifikacji
Kwalifikacja na wyjazd odbywa się oparciu o punkty uzyskane za:
- wyniki w nauce (średnia ocen) (50%)
- znajomość języka obcego (rozmowa kwalifikacyjna w ramach Komisji Wydziałowej/egzamin w SJO PK, posiadane certyfikaty językowe) (20%)
- zgodność programu studiów (20%)
- aktywność związaną z kierunkiem studiów (nagrody, koło naukowe, samorząd) (10%)
Wydziałowy koordynator ds. Programu Erasmus+ ogłasza informację o terminie i miejscu spotkania wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej na stronie internetowej Wydziału. W skład komisji wchodzą: Koordynator Programu Erasmus na WIEiK PK oraz Pracownicy WIEiK PK.
Po zakończeniu postępowania rekrutacyjnego, w kolejnym dniu roboczym, Komisja sporządza listę rankingową studentów zakwalifikowanych do programu Erasmus+, uporządkowaną według liczby punktów otrzymanych w procesie rekrutacji oraz protokół z posiedzenia Komisji.
Lista rankingowa przesłana zostaje do uczestników postępowania rekrutacyjnego (z zachowaniem tajności danych osobowych) oraz do DWM Sekcja Programu Erasmus PK.
Po zakwalifikowaniu na Wydziale, wymagana jest dodatkowa akceptacja przez uczelnie partnerską. Samo zakwalifikowanie na studia przez PK nie gwarantuje wyjazdu!
Szczegółowe informacje, wymagane procedury oraz formularze potrzebne na kolejnych etapach wyjazdu dostępne są na stronie Programu Erasmus PK.
Przed wypełnieniem i wysłaniem formularzy należy zapoznać się dokładnie z informacjami dotyczącymi całej procedury aplikacyjnej w danej uczelni. Poza formularzem zgłoszenia uczelnia zagraniczna może wymagać przesłania również innych dokumentów (formularza dotyczącego zakwaterowania, zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka obcego, planu studiów i wykazu przedmiotów i ocen uzyskanych podczas studiów – Transcript of Records).
Wymagane dokumenty należy przesłać w formie wymaganej przez uczelnię zagraniczną i w określonym przez nią terminie. Po przesłaniu dokumentów aplikacyjnych kandydat otrzymuje z uczelni zagranicznej (najczęściej drogą elektroniczną) potwierdzenie przyjęcia oraz inne ważne informacje dotyczące wyjazdu.
Odwołanie od decyzji Komisji Rekrutacyjnej
Studentowi przysługuje prawo odwołania się od decyzji Komisji Rekrutacyjnej w ciągu 5 dni od daty ogłoszenia wyników rekrutacji.
Odwołania składa się pisemnie do Dziekana WIEiK PK. Odwołanie powinno zawierać kopie złożonych dokumentów wraz z uzasadnieniem zasadności odwołania.
Kompetencje Wydziałowego Koordynatora ds. Erasmusa:
- kwalifikacja na wyjazd
- sporządzenie i zatwierdzenie planu studiów (Learning Agreement)
- zgoda na wyjazd, zmiana uczelni zagranicznej, zmiana terminu wyjazdu
- zmiany do planu studiów (Learning Agreement)
- udzielenie zgody na skrócenie lub przedłużenie pobytu
- rozliczenie dydaktyczne wyjazdu
Pozostałe sprawy formalne i administracyjne realizowane są przez DWM Sekcja Programu Erasmus PK.
Koordynator na Wydziale Inżynierii Elektrycznej i Komputerowej
dr inż. Damian Grela
Katedra Automatyki i Informatyki E-1
ul. Warszawska 24
budynek WIEiK
pok. 205A (II piętro)
tel. +48 12 628-25-23
e-mail: dgrela@pk.edu.pl
Umowy bilateralne
Procedura mobilności studenckiej w ramach umów bilateralnych (poza programem Erasmus+)
Studenci PK wyjeżdżający do zagranicznych uczelni partnerskich
- Rekrutacja wewnętrzna na studia częściowe w zagranicznych uczelniach partnerskich prowadzona jest przez Dział Współpracy Międzynarodowej (DWM) przy udziale koordynatorów wydziałowych.
- Rekrutacja dla studentów I i II stopnia odbywa się raz w roku, w okresie od 1 lutego do 31 marca.
- Kwalifikacja studentów odbywa się zgodnie z ustaleniami między PK i uczelnią partnerską, dotyczącymi w szczególności: liczby studentów podlegających wymianie, stopnia studiów (pierwszego lub drugiego), poziomu znajomości języka wykładowego na uczelni przyjmującej oraz średniej ocen z dotychczasowego przebiegu studiów.
- Kryteria, które powinien spełniać student ubiegający się o wyjazd na studia częściowe:
- być studentem co najmniej drugiego roku studiów I stopnia w momencie zgłaszania swojej kandydatury.
- Decyzję o możliwości wyjazdu studentów na ostatnim roku studiów podejmuje dziekan w porozumieniu z promotorem pracy dyplomowej.
- Warunkiem wzięcia udziału w rekrutacji jest wysoka średnia ze wszystkich zamkniętych semestrów, oraz udokumentowana znajomość języka wykładowego (min. B2), w którym prowadzone będą zajęcia na uczelni zagranicznej (każdy wydział PK może wprowadzić dodatkowe warunki).
- W każdym przypadku pisemną zgodę na wyjazd studenta musi wyrazić dziekan i/lub koordynator wydziałowy ds. wymiany bilateralnej.
- W trakcie całego pobytu na uczelni partnerskiej student musi posiadać nieprzerwanie status studenta tzn. być zarejestrowany jako student studiów pierwszego lub drugiego stopnia na PK.
- kapitał mobilności wynosi 12 miesięcy na I stopniu studiów oraz 6 miesięcy na II stopniu studiów (dot. wyjazdów zarówno w ramach umów bilateralnych jak i w ramach programu Erasmus+).
- W przypadku większej liczby kandydatów niż liczba miejsc dostępnych na uczelniach partnerskich, pierwszeństwo wyjazdu mają osoby z wyższą średnią ocen, a następnie z wyższymi kwalifikacjami językowymi.
- W przypadku małej liczby zrekrutowanych studentów w odniesieniu do dostępnych miejsc oferowanych w danym roku akademickim przez uczelnie partnerskie, może zostać przeprowadzona dodatkowa rekrutacja – w terminie ustalonym przez DWM.
- W celu zgłoszenia swojej kandydatury na wyjazd studenci PK proszeni są o złożenie w DWM następujących dokumentów:
- Formularz aplikacyjny: Podanie o Wyjazd,
- zaświadczenie potwierdzające statusu studenta PK wraz z średnią ocen z dotychczasowego przebiegu studiów
- dokument potwierdzający znajomość języka, w którym będą prowadzone studia na wybranej uczelni zagranicznej na poziomie umożliwiającym studiowanie (co najmniej B2) lub zgodnie z wymogami uczelni partnerskiej.
- Dodatkowo, w terminie wyznaczonym po wynikach rekrutacji, osoby zakwalifikowane na wyjazd muszą donieść do DWM:
- transkrypt z dotychczasowego toku studiów w języku angielskim,
- wszystkie dodatkowe dokumenty wymagane przez uczelnię partnerską.
- Warunkiem przystąpienia do wymiany, jest terminowe (do końca sesji egzaminacyjnej) zaliczenie semestru poprzedzającego wyjazd, a także zaliczenie poprzednich semestrów studiów.
- Student musi złożyć pełną dokumentację w wyznaczonym terminie. Złożenie wniosku po terminie lub braki w dokumentacji powodują automatyczne odrzucenie kandydatury.
- Przed złożeniem dokumentów, student uzgadnia wspólnie z koordynatorem wydziałowym indywidualny program studiów do zrealizowania w czasie pobytu na uczelni partnerskiej, który zostaje wpisany do porozumienia o programie zajęć (Learning Agreement).
Lista wybranych przedmiotów zostaje wpisana do formularza aplikacyjnego PK. Celem porozumienia jest zapewnienie uznania i wliczenia do programu studiów na PK całości materiału zrealizowanego w uczelni partnerskiej. W niektórych przypadkach, poza przedmiotami realizowanymi na uczelni partnerskiej wykazanymi w LA może być konieczne zaliczenie przez studentów dodatkowych przedmiotów na rodzimym wydziale PK w określonym terminie, po przyjeździe na zasadach odrabiania braków punktowych. - Student jest zobowiązany do wypełnienia ustaleń zawartych w porozumieniu o programie zajęć.
- DWM przesyła formularze nominacyjne do uczelni partnerskich po uprzednim zweryfikowaniu i akceptacji dokumentacji załączonej do podania studenta.
- Student ma obowiązek dokonania poprawnej rejestracji swojej kandydatury poprzez system online, który został wskazany przez uczelnię partnerską, i dotrzymania wyznaczonych terminów.
- Ostateczna decyzja o przyjęciu studenta należy do uczelni partnerskiej. Po dokonaniu oceny zgłoszenia, uczelnia partnerska wysyła studentowi decyzję dotyczącą przyjęcia oraz ewentualne dalsze wskazówki.
- Student przekazuje do DWM kopię/skan decyzji wydanej przez uczelnię partnerską, dotyczącej przyjęcia na studia częściowe, niezwłocznie po jej otrzymaniu. Na podstawie ww. decyzji DWM przesyła list do właściwego dziekana wydziału PK z informacją o przyjęciu studenta na wymianę bilateralną.
- Student, który zakwalifikował się na wyjazd na studia może zrezygnować z wyjazdu. W takiej sytuacji ma on obowiązek pisemnego zawiadomienia DWM o swojej decyzji.
- W ciągu tygodnia od przyjazdu do uczelni partnerskiej student ma obowiązek przesłania potwierdzenia listy przedmiotów, na które zapisał się na uczelni partnerskiej. Potwierdzenie powinno zostać przesłane drogą mailową do koordynatora wydziałowego ds. wymiany bilateralnej lub przedstawiciela władz dziekańskich, z kopią do DWM.
- Po zakończeniu wymiany, student jest zobowiązany przekazać transkrypt do dziekanatu macierzystego w celu uznania efektów uczenia się i otrzymania zaliczenia semestru.
- Przeliczenia ocen uzyskanych w uczelni partnerskiej dokonuje przedstawiciel władz dziekańskich lub koordynator wydziałowy ds. wymiany bilateralnej.
- Złożenie wniosku o wyjazd jest jednoznaczne ze złożeniem przez kandydata oświadczenia o zapoznaniu się i akceptacji niniejszej Procedury.
Szkoła letnia
Szkoła letnia jest formą kształcenia prowadzoną w czasie przerwy semestralnej. Służy uzupełnieniu i pogłębieniu wiedzy, umiejętności o kompetencji zawodowych oraz społecznych. Czas trwania szkoły letniej jest przewidziany na nie mniej niż 3 dni.
O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń. Kandydaci do szkoły letniej składają następujące dokumenty:
Karta zgłoszenia do szkoły letniej
Uczestnik jest zobowiązany uiścić opłatę za uczestnictwo w szkole letniej nie później niż 7 dni od zawarcia umowy.
Sprawy związane ze współpracą zagraniczną na WIEiK nadzoruje Biuro Współpracy Zagranicznej (katedra E-02, III piętro, pokój 205A).
Wizyty profesorów na WIEiK
PROFESOR WIZYTUJĄCY – Konstantinos N. Gyftakis
W dniach od 27.01.2024 r. do 07.02.2024 r. na Wydziale Inżynierii Elektrycznej…
PROFESOR WIZYTUJĄCY – TRAN HOAI LINH
W dniach od 08.01.2024 r. do 04.02.2024 r. na Wydziale Inżynierii Elektrycznej…